Ремонт, реставрація, оновлення гітари своїми руками

Давайте модифікуємо стару радянську гітару. Більше 30 років, але звучить так, ніби це було зроблено вчора. Давайте змінимо лади, а потім додамо найкращі струни.

Чи знали ви, що лади мають різну висоту і ширину? З мого експерименту я встановив найнижчі лади. Плюсів небагато: легке ковзання, струни можна встановити нижче. Мінус – я можу отримати ненормальний звук, якщо не натискаю достатньо струну, тому що лад настільки малий, що струна може обминути його.

Якщо встановити класичні нейлонові струни, хорошим варіантом будуть низькі і маленькі лади. Легше грати, оскільки струни є нейлоновими і легше грати, оскільки лади низькі.

Декілька нестандартних варіантів зі струнами. На акустичній (великій) гітарі можна встановити нейлонові струни. Але сталеві струни можуть зашкодити мосту в класичній (маленькій) гітарі. Особливим чином нейлонові струни звучать голосніше або акустична гітара тихіше з ними. Класична гітара звучить голосніше зі сталевими струнами. Більш детально про струни…

Останній крок встановлення ладів. Краще покрити принаймні 3 лади одночасно, щоб ви не торкалися поверхні. Зазвичай є надрізи з 45 градусами в кінці ладу, але я цього не зробив, і вийшло добре. Я дійшов висновку, що ці надрізи іноді пускають струну під гриф.

Є декілька ладів, які я заштовхнув олією. З олією було простіше і все ще не було проблем. Тепер я впевнений, що це правильний шлях, тому що через деякий час збоку я помітив, що один лад відколов шматок дерева від удару. Це все. Чистий звук і все виглядає як нове.

Чим більша висота металевого ладу – тим нижчий звук на цьому ладі. Якщо є проблеми з мензурою певних ладів, один із можливих способів – скоригувати висоту ладів у цьому місці, підняти їх вище або притиснути нижче та отримати правильний звук для кожної ноти за допомогою тюнера.

Перший раз я це робив гарячим тонким ножем. Ця гітара не має окантовки, тому її не було важко відкрити.

Якось я змінив би резонанс сосновими паличками.

Я вирішив наклеїти кедровий шпон на верхню деку.

Цікаво який звук буде. Ліванський кедр має дуже приємний запах.

Гра наступного рівня

ПВА заклеїв пружини. Шпон клеїв “Професіоналом”. Не зміг приклеїти шпон на верхню деку. Більше клею треба було… 🙁 Зробив павутину з соснових пружин, щоб тримала. Якби знав який звук буде наперед, то клеїв би намертво, а так можливо треба було б знімати все або переробляти.

Я б не сказав, що звук стає кращим після поверхонь шпону всередині, але грати зручніше, ніж грати з фанерою. Більш спокійний звук через ті соснові пружини або дерев’яну поверхню, але деревина звучить з вірним часом і гучністю краще, ніж фанера.

Що стосується ліванського шпону, я знайшов майстра, який використовує його для виготовлення гітар, але це рідкісний матеріал. Зазвичай кедр має жовтий, помаранчевий або червоний колір. Цей має коричневий колір. Як на мене, то краще грати романси, але танго чи рок теж будуть романтичними.

Наостанок продемонструю як звучить гітара після 4 місяців активної гри на прикладі аранжувань Por una Cabeza та La Cumparsita.

Залишити коментар

Design a site like this with WordPress.com
Для початку